Zajímavé články

Stránkování

<1 2 3 45 6 7 8 >
 
 
15.3.2017 Náklady na léčbu zlomenin by mohly klesnout díky rozšířenějšímu užívání doplňků stravy s vápníkem a vitaminem D

Osteoporóza je onemocnění kostí, při němž se snižuje jejich hustota a kvalita, což způsobuje křehkost kostry. Tato choroba významně zvyšuje riziko zlomeniny způsobené pádem, a to zejména zlomeniny kyčle, páteře a zápěstí. více

Nejen vegani potřebují vitamin B12

Většina z nás se soustředí především na makro složení naší stravy – hlídáme si sacharidy, tuky, bílkoviny. Zapomínáme však na důležité minerály a vitaminy, které se podílejí na fyziologické funkci buněk v našem těle. Jedním z opomíjených, ale potřebných vitaminů je B12, s jehož nedostatkem se setkávají především ti, kteří nekonzumují žádné živočišné výrobky. Ovšem máte ho i vy dostatek? více

17.2.2016 Nepostradatelný hořčík

Nedostatek hořčíku v těle si zpočátku neuvědomujeme, protože signály, které nám o tom naše tělo dává, jsou jen mírné a příliš je nepociťujeme. Většinou ho zaznamenáme, až když už je stav akutní a projevuje se citelněji. Tento významný minerál neovlivňuje jen fyzickou stránku, ale je důležitý rovněž pro optimální funkci naší psychiky. V České republice je doporučená denní dávka hořčíku 300 mg. Musíme ji však brát jen jako orientační, protože potřeba hořčíku se velmi výrazně zvyšuje se stoupajícím věkem. Více je ho potřeba také v těhotenství a při kojení, při zvýšené fyzické zátěži, při onemocnění srdce, při diabetu apod. Předcházení nedostatku hořčíku může být prevencí řady zdravotních nepříjemností. K nejdůležitějším účinkům hořčíku patří: více

25.5.2018 Nezanedbávejte v létě péči o pokožku. Jezte betakaroten

Na letní měsíce se těší snad každý z nás. Ne všichni však dodržujeme správné návyky při péči o pokožku, která ve slunečných dnech potřebuje velkou pozornost. Nadměrné vystavování slunci může mít za následek nejen stárnutí pokožky, ale i výskyt rakoviny kůže. Je tedy důležité se správně chránit. více

21.11.2018 Nezapomeňte v předvánočním období na správnou životosprávu!

Předvánoční období není pouze čas, kdy nás čeká nakupování a přípravy na rodinné oslavy. Spousta z nás si přestává hlídat jídelníček a vychutnává si pochoutky, které bychom si za normálních okolností odříkali. Je ale dobré si připomenout, že také naše tělo by mělo přes svátky odpočívat, a proto bychom ho potravinami, které zvyšují naši hladinu cholesterolu, neměli příliš zatěžovat.  více

12.5.2015 Nezapomínejte na vitaminy skupiny B

 

26.6.2018 Nezapomínejte v létě na pitný režim. Kolik tekutin vypít?

V horkých teplých dnech je potřeba pravidelně doplňovat tekutiny. Měli bychom zvýšit jejich příjem oproti chladným měsícům. Dehydratace, která v horkých letních dnech hrozí, totiž může vést k dalším následkům, které jsou nepříjemné a negativně se podepíšou na našem zdraví. více

29.4.2016 Nezastupitelný selen

Selen je prvek celkem méně známý, nenápadný, jeho funkce v lidském těle jsou však nezastupitelné. Nejen že zpomaluje stárnutí buněk, ale podporuje i obranu organismu proti nádorovým chorobám. Jeho nedostatečnému užívání je tedy třeba se vyvarovat. více

19.5.2017 Nová studie o fytosterolech

Stále více důkazů podporuje tvrzení, že rozšířením konzumace doplňků stravy mezi cílovou populací v Evropské unii by bylo možné ušetřit náklady na zdravotní péči spojenou s kardiovaskulárními onemocněními, a to v řádu několika miliard eur. více

Novela zákona o potravinách a její dopad na doplňky stravy

1. ledna 2015 vstupuje v platnost novela zákona o potravinách (č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích). Tato novela se vztahuje rovněž na doplňky stravy, které bude mít místo ministerstva zdravotnictví nově na starosti ministerstvo zemědělství. Při nedodržení předpisů hrozí výrobcům sankce až do výše 50 000 000 Kč. více

Loading...

Nemoci a zajímavé články