Zajímavé články

Stránkování

<1 2 3 45 6 7 8 9 >
 
 
Letní koupání: Jak se vyhnout zdravotním problémům?

Horkých letních dnů jsme se po dlouhé době dočkali také v našich končinách. Vysoké teploty jsou jako stvořené k trávení volného času nebo dovolené v blízkosti vodních ploch. více

Měli bychom vědět, co potřebujeme

Na otázky odpovídá prof. MUDr. Vilím Šimánek, DrSc., z Ústavu lékařské chemie a biochemie Univerzity Palackého v Olomouci. více

15.3.2017 Náklady na léčbu zlomenin by mohly klesnout díky rozšířenějšímu užívání doplňků stravy s vápníkem a vitaminem D

Osteoporóza je onemocnění kostí, při němž se snižuje jejich hustota a kvalita, což způsobuje křehkost kostry. Tato choroba významně zvyšuje riziko zlomeniny způsobené pádem, a to zejména zlomeniny kyčle, páteře a zápěstí. více

Nejen vegani potřebují vitamin B12

Většina z nás se soustředí především na makro složení naší stravy – hlídáme si sacharidy, tuky, bílkoviny. Zapomínáme však na důležité minerály a vitaminy, které se podílejí na fyziologické funkci buněk v našem těle. Jedním z opomíjených, ale potřebných vitaminů je B12, s jehož nedostatkem se setkávají především ti, kteří nekonzumují žádné živočišné výrobky. Ovšem máte ho i vy dostatek? více

17.2.2016 Nepostradatelný hořčík

Nedostatek hořčíku v těle si zpočátku neuvědomujeme, protože signály, které nám o tom naše tělo dává, jsou jen mírné a příliš je nepociťujeme. Většinou ho zaznamenáme, až když už je stav akutní a projevuje se citelněji. Tento významný minerál neovlivňuje jen fyzickou stránku, ale je důležitý rovněž pro optimální funkci naší psychiky. V České republice je doporučená denní dávka hořčíku 300 mg. Musíme ji však brát jen jako orientační, protože potřeba hořčíku se velmi výrazně zvyšuje se stoupajícím věkem. Více je ho potřeba také v těhotenství a při kojení, při zvýšené fyzické zátěži, při onemocnění srdce, při diabetu apod. Předcházení nedostatku hořčíku může být prevencí řady zdravotních nepříjemností. K nejdůležitějším účinkům hořčíku patří: více

29.4.2019 Nepřeceňte počasí a hlídejte si dostatek vitaminu C

Jarní počasí je velmi proměnlivé a spousta z nás přeceňuje občasné slunečné dny. Hlídejte si proto dostatek vitaminu C, který má zásadní vliv na lidskou imunitu. Krásné počasí láká k dlouhým procházkám, ovšem byla by škoda strávit teplé dny v posteli jen kvůli nepozornosti. více

25.5.2018 Nezanedbávejte v létě péči o pokožku. Jezte betakaroten

Na letní měsíce se těší snad každý z nás. Ne všichni však dodržujeme správné návyky při péči o pokožku, která ve slunečných dnech potřebuje velkou pozornost. Nadměrné vystavování slunci může mít za následek nejen stárnutí pokožky, ale i výskyt rakoviny kůže. Je tedy důležité se správně chránit. více

21.11.2018 Nezapomeňte v předvánočním období na správnou životosprávu!

Předvánoční období není pouze čas, kdy nás čeká nakupování a přípravy na rodinné oslavy. Spousta z nás si přestává hlídat jídelníček a vychutnává si pochoutky, které bychom si za normálních okolností odříkali. Je ale dobré si připomenout, že také naše tělo by mělo přes svátky odpočívat, a proto bychom ho potravinami, které zvyšují naši hladinu cholesterolu, neměli příliš zatěžovat.  více

12.5.2015 Nezapomínejte na vitaminy skupiny B

 

26.6.2018 Nezapomínejte v létě na pitný režim. Kolik tekutin vypít?

V horkých teplých dnech je potřeba pravidelně doplňovat tekutiny. Měli bychom zvýšit jejich příjem oproti chladným měsícům. Dehydratace, která v horkých letních dnech hrozí, totiž může vést k dalším následkům, které jsou nepříjemné a negativně se podepíšou na našem zdraví. více

Loading...

Nemoci a zajímavé články