Zajímavé články

Stránkování

<1 2 3 45 6 7 8 9 >
 
 
Jarní únava a deprese vás trápit nemusí

Zimní měsíce, nedostatek vitaminů, pohybu a s tím související nárůst váhy mohou mít za následek pokles životního elánu a oslabení imunitního systému. Vzhledem k nedostatku slunečních paprsků jsme ke konci zimy unavení a na někoho mohou dolehnout i slabší formy depresivních nálad. Neváhejte a využijte toto období pro nastartovaní vašeho organismu. Stačí dodržet pár zásad zdravého životního stylu a během relativně krátké doby se můžete dostat opět do skvělé formy. více

Jarní únava? Zbavte se jí!

Projevy únavy a vyčerpání, které se zpravidla objevují koncem zimy a na počátku jara, pocítí čas od času každý z nás. Většinou se na našem stavu podepisuje dlouhá zima, kdy máme nedostatek pohybu, ovoce a zeleniny a někteří jedinci mají i větší příjem potravin. více

Když látky z potravin pomáhají léčit - i rakovinu

Jídlo ovlivňuje naše zdraví z 30 až 40 %. Není tedy divu, že se stále více lidí zajímá o tzv. ortomolekulární medicínu. Ta využívá potraviny pro zvláštní lékařské účely, takzvané orthomoly. Snaží se jejich prostřednictvím dodávat tělu takové sestavy látek, které mu při určitých zdravotních potížích pomáhají. více

14.1.2019 Klouby v zimě - proč potřebují zvýšenou péči a jak ji nezanedbat?

Bolí vás klouby? Říkáte si, že přece ještě nejste tak staří, ale cítíte, že bolest je v těchto zimních měsících a při zvýšené aktivitě nepřehlédnutelná? Vyrazili jste na hory a bolest v kloubech vás nepříjemně omezuje? Bývá to důsledek mnoha vlivů - mála pohybu v zimě, celkové ztuhlosti pohybového aparátu, přemíry jídla a s tím spojeného přibývání na váze. více

Letní koupání: Jak se vyhnout zdravotním problémům?

Horkých letních dnů jsme se po dlouhé době dočkali také v našich končinách. Vysoké teploty jsou jako stvořené k trávení volného času nebo dovolené v blízkosti vodních ploch. více

Měli bychom vědět, co potřebujeme

Na otázky odpovídá prof. MUDr. Vilím Šimánek, DrSc., z Ústavu lékařské chemie a biochemie Univerzity Palackého v Olomouci. více

Na hořčík si obvykle vzpomeneme při křečích

Na nedostatek hořčíku v těle si vzpomeneme až tehdy, když pocítíme napětí a křeče v lýtkách, buší nám srdce a neklidně spíme. Tento minerál je pro naše tělesné i duševní zdraví velmi důležitý.  více

15.3.2017 Náklady na léčbu zlomenin by mohly klesnout díky rozšířenějšímu užívání doplňků stravy s vápníkem a vitaminem D

Osteoporóza je onemocnění kostí, při němž se snižuje jejich hustota a kvalita, což způsobuje křehkost kostry. Tato choroba významně zvyšuje riziko zlomeniny způsobené pádem, a to zejména zlomeniny kyčle, páteře a zápěstí. více

Nejen vegani potřebují vitamin B12

Většina z nás se soustředí především na makro složení naší stravy – hlídáme si sacharidy, tuky, bílkoviny. Zapomínáme však na důležité minerály a vitaminy, které se podílejí na fyziologické funkci buněk v našem těle. Jedním z opomíjených, ale potřebných vitaminů je B12, s jehož nedostatkem se setkávají především ti, kteří nekonzumují žádné živočišné výrobky. Ovšem máte ho i vy dostatek? více

17.2.2016 Nepostradatelný hořčík

Nedostatek hořčíku v těle si zpočátku neuvědomujeme, protože signály, které nám o tom naše tělo dává, jsou jen mírné a příliš je nepociťujeme. Většinou ho zaznamenáme, až když už je stav akutní a projevuje se citelněji. Tento významný minerál neovlivňuje jen fyzickou stránku, ale je důležitý rovněž pro optimální funkci naší psychiky. V České republice je doporučená denní dávka hořčíku 300 mg. Musíme ji však brát jen jako orientační, protože potřeba hořčíku se velmi výrazně zvyšuje se stoupajícím věkem. Více je ho potřeba také v těhotenství a při kojení, při zvýšené fyzické zátěži, při onemocnění srdce, při diabetu apod. Předcházení nedostatku hořčíku může být prevencí řady zdravotních nepříjemností. K nejdůležitějším účinkům hořčíku patří: více

Loading...

Nemoci a zajímavé články